O KONKURSIE |
| Klawiaturowe Wyzwanie to Ogólnopolski Konkurs Online w Pisaniu na Klawiaturze |
| W tym roku organizowana jest XI Edycja konkursu. W dotychczasowych edycjach wzięły udział tysiące osób z całej Polski |
| Organizatorem Konkursu jest Stowarzyszenie Interinfo Polska - organizacja non-profit działająca na rzecz popularyzacji umiejętności metodycznego pisania na klawiaturze |
| Konkurs skierowany jest dla osób w każdym wieku chcących sprawdzić lub poprawić swoje umiejętności pisania na klawiaturze rywalizując z uczestnikami z całego kraju |
| Chcesz poinformować innych o konkursie? Pobierz i wydrukuj plakat konkursowy |
UCZESTNICY KONKURSU |
| Konkurs nie ma ograniczeń wiekowych. Rok urodzenia uczestnika decyduje o jego kategorii wiekowej (Juniorzy młodsi urodzeni w roku 2009 i później, Juniorzy 2004-2008, Seniorzy 2003 i wcześniej) |
| W Konkursie mogą brać udział Drużyny szkolne, których rejestracji dokonuje nauczyciel. Członkowie Drużyny szkolnej rywalizują zarówno jako zespół (z innymi szkołami), jak i zawodnicy indywidualni |
| Szkoła może zgłosić tylko jedną drużynę, z dowolną liczbą zawodników, których rejestruje nauczyciel. Drużyny szkolne rywalizują w jednej z dwóch kategorii: Szkoły Podstawowe oraz Szkoły Średnie |
| Uczestnicy indywidualni, którzy nie reprezentują żadnej drużyny szkolnej (np. z powodu wieku) rywalizują indywidualnie z pozostałymi zawodnikami w ramach swojej kategorii wiekowej |
FORMUŁA KONKURSU |
| Konkurs składa się z dwóch tygodniowych Etapów i trwa od 13 listopada do 26 listopada 2023 r.
I Etap | II Etap |
13 XI - 19 XI | 20 XI - 26 XI |
|
| W ramach każdego z Etapów uczestnik ma za zadanie przepisać (możliwie bezbłędnie) dwa teksty konkursowe, każdy w czasie 10 minut |
| Za każdy poprawnie przepisany znak uczestnik otrzymuje 1 punkt, natomiast za każdy popełniony błąd od wyniku odejmowana jest pewna liczba pkt. karnych, która może różnić się pomiędzy Etapami |
| Do każdego z Etapów zawodnik może przystąpić tylko raz. Tekst konkursowy można przepisać w dowolnym momencie trwania danego Etapu Konkursu |
| Wyniki zawodników z poszczególnych Etapów aktualizowane są w czasie rzeczywistym i dostępne w zakładce Ranking. Wynikiem drużyny szkolnej w danym Etapie jest suma trzech najlepszych wyników uzyskanych przez jej członków |
| Przez cały czas trwania Konkursu uczestnik może przystępować do tekstów treningowych dostępnych w zakładce Trening. Wyniki treningowe nie wpływają w żaden sposób na listy rankingowe |
| Opłata konkursowa wynosi 12 zł za każdego uczestnika. Nauczyciel ma możliwość opłacenia uczestnictwa całej Drużyny Szkolnej, a także każdy z członków drużyny może samodzielnie dokonać wpłaty (zakładka Opłata) |
NAGRODY I DYPLOMY |
| Najlepsi zawodnicy w każdej kategorii wiekowej otrzymają dyplomy i nagrody ufundowane przez Stowarzyszenie Interinfo Polska oraz sponsorów |
| Dyplomy otrzymają również Drużyny Szkolne, które zajmą pierwsze trzy miejsca w rankingu drużyn szkolnych oraz Drużyna Szkolna, która zgłosi największą liczbę uczestników do Konkursu |
| Drużyna Szkolna, która zgłosi co najmniej 5 uczestników może otrzymać, na prośbę opiekuna, zaświadczenie potwierdzające jej udział w Konkursie |
| Trzech najlepszych zawodników w każdej z kategorii wiekowych otrzyma nagrody w postaci kart podarunkowych do sklepów Media Expert o wartościach wymienionych poniżej. Dodatkowo, laureaci otrzymają możliwość dofinansowania udziału w Internet Contest w wymienionych poniżej progach procentowych:
I miejsce | II miejsce | III miejsce |
250.00 PLN oraz 100% dofinansowania | 200.00 PLN oraz 75% dofinansowania | 150.00 PLN oraz 50% dofinansowania |
|